Intro
GAZO was een mobiele applicatie voor internationalisering binnen het onderwijs. De app verbond twee personen (van waar ook ter wereld) aan elkaar op een private tijdlijn van 24 uur. Op deze tijdlijn plaatsten de twee deelnemers foto's en video's om elkaar een inzicht te bieden in een etmaal in een andere omgeving/cultuur.
Dit concept (hierboven erg beknopt beschreven) werd door mij ontwikkeld en uitgewerkt met een team dat over de jaren van samenstelling veranderde, maar waarin twee IT'ers en ik de vaste kern vormden.
De startup was een studenten startup, aangezien het concept tot leven kwam in een minor, maar door enthousiast ontvangst steeds verder uit zijn voegen groeide.
Na vijf jaar werken is het bedrijf helaas stopgezet. Het lukte uiteindelijk niet om genoeg kapitaal te verwerven en een dusdanig globaal netwerk op te bouwen dat het toestond om de definitieve omslag te maken naar een levensvatbaar bedrijf.
Het werken aan GAZO is de meest leerzame ervaring die ik tot nu in mijn carrière heb genoten. Toen ik begon aan het avontuur had ik weinig ervaring als ondernemer, tekende ik mijn designs nog in Paint.NET, wist ik niet wat UI en UX betekenden en was ik niet thuis in de marketing. Door simpelweg te gaan doen heb ik grote stappen gezet in mijn ontwikkeling. Voor die kansen ben ik nog steeds erg dankbaar.
Praktische taken
x Ontwerpen van UI/UX van applicatie
x Ontwerpen van UI website
x Ontwerpen van marketingmateriaal (zoals flyers, posters, kaartjes, videotrailers etc.)
x Ontwikkelen van huisstijl
x Schrijven van teksten (marketing, pitches, nieuwsbrief etc.)
x Schrijven van (SEO-)teksten
Inhoudelijke taken
x Uitdenken en doorontwikkelen van concept
x Uitdenken merkidentiteit
x Educatieve inhoud ontwikkelen > opdrachten voor deelnemers
x Netwerk van partners en klanten opbouwen en onderhouden
x Productpitches houden
x Presenteren op (internationale) beurzen en conferenties